Australian Rail Trails - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jessica Hummel - WaarBenJij.nu Australian Rail Trails - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jessica Hummel - WaarBenJij.nu

Australian Rail Trails

Blijf op de hoogte en volg Jessica

31 Maart 2014 | Australië, Melbourne

Ik laat maar weer even iets van me horen vanuit Melbouren. De afgelopen twee weken heb ik weer veel leuke dingen gedaan en avonturen beleefd. Op het lab heb ik het wel naar me zin nu, het is altijd gezellig met Oscar. De afgelopen weken zijn er ook twee andere studenten bij gekomen (heten allebei Alex, lekker handig), waarvan er eentje ook aan mijn project werkt en ik moet hem dus een beetje begeleiden. Dat vond ik in het begin wel een beetje vreemd, ik ben tenslotte ook maar een studentje en zeker op een ‘vreemd’ lab is het wel raar om een ander dingen te moeten uitleggen. Ik merkte daardoor ook wel dat ik iets minder tijd had voor mijn eigen proefjes, maar goed het is ook wel weer erg leerzaam. Het is nu dus ook wel ietsjes drukker op het lab, wat ik aan de ene kant wel gezellig vind, maar ook wel weer jammer, omdat je nu alles moet delen. Gelukkig ben ik erg goed in rotzooi maken in een zuurkast en durft er tot nu toe nog niemand bij mij in de zuurkast te gaan staan.

Naast het lab ben ik nog steeds veel aan het frisbeeën. Morgen is helaas al de laatste avond beach frisbee, want komend weekend krijgen we wintertijd en wordt het al vroeg donker. Maar het zou morgen 30 graden worden, dus dat wordt vast een mooie laatste keer. Het weer hier snap ik nog niet zo goed, het verschilt zo erg per dag. Vorige week was het een paar dagen ‘koud’, nou ja, 15-20 graden en grijs en regenachtig, afgelopen weekend en vandaag was het 25-30 graden met een strak blauwe lucht. Dat maakt dat ik af en toe, ondanks dat ik niet zo veel kleren bij me heb, toch nog een uur voor de kast sta in de ochtend om na te denken over wat ik aan moet die dag. Het kan ook nog op de dag heel erg veranderen, dan regent het in de ochtend en in de middag straalt de zon weer. Lastig… Maar goed, nog maar zo veel mogelijk genieten van de mooie dagen en dus morgen van de beach frisbee. In mei ga ik ook meedoen met een team in een amateurleague frisbee. Hier hebben we nu ook op woensdag een training voor. Afgelopen woensdag was de eerste training, dat was erg leuk en ik heb er veel van geleerd. Het maakt het toch wel leuker om een beetje met strategie en tactiek te spelen en niet alleen maar een beetje achter een frisbee aan te rennen. Dus ik kijk er erg naar uit om in de competitie mee te doen!

Verder ben ik vorige week naar mijn tweede footie game geweest. Dit keer was het in het grote stadion en waren er ook een stuk meer mensen. Aangezien je er hier niet bij hoort als je geen footie team hebt, heb ik die toen ook maar gekozen: Richmond tigers! En ze hadden de wedstrijd nog gewonnen ook, hoewel het op het einde wel erg spannend was. Maar was erg leuk om de footie sfeer mee te maken. Verder heb ik ook nog wel wat met Oscar rondgehangen en we hebben samen Dance Dance revolution gespeeld. Dat was de eerste keer dat ik dat heb gedaan en ik moet zeggen het is moeilijker dan ik dacht. En Oscar was er erg goed in, maar hij heeft het ook wel erg veel gespeeld de laatste tijd. Dus ik denk dat ik maar wat vaker met hem mee ga, dan wordt ik er misschien ook wel beter in!

Na de eerdere kampeerweekendjes heb ik nu toch wel meer zin gekregen om er lekker op uit te gaan in het weekend. En ik heb in Jelle wel een goed reismaatje gevonden en afgelopen weekenden zijn we er samen op uitgetrokken. Helaas, mogen we allebei niet rijden hier en we konden dit keer niemand met een auto vinden die mee wilde. Maar goed, vorige week zondag zijn we gaan fietsen. We hebben de Lilydale-Warburton rail trail gefietst. Ze hebben hier dus veel paden, wat dan een trein spoor was en dat hebben ze nu tot fiets/wandelpad gemaakt. Dat is wel grappig, want je fietst dus langs de oude perrons. We konden met de trein vanaf Melbourne naar Lilydale en vanaf daar begon de route richting Warburton. De route was erg leuk, ik kan heel erg van het Australische landschap genieten. Ik vind vooral dat het erg afwisselend is, open weiden en velden, afgewisseld door bos en begroeiing. Ik hoor veel mensen zeggen dat ze juist saai vinden, maar ik vind het erg mooi en heerlijk om doorheen te fietsen of wandelen. Helaas was het in het begin wel een beetje aan het regenen, maar na een tijdje werd het ook wel weer droog, hoewel het wel de hele dag grijs bleef. Na zo een 40 km kwamen we in Warburton, waar we konden lunchen in het biker cafe! Ik had echter niet helemaal goed begrepen: ik dacht dat we vanaf Warburton wel weer een trein terug konden nemen, maar het was dus de bedoeling dat je dat hele stuk ook weer terug fietste. De terugweg was dan ook best een beetje vermoeiend, maar goed, met veel pauzes zijn we toch weer terug in Lilydale aangekomen. En onderweg heb ik gewoon een paard geaait, oo yeah! Al met al een erg mooi dagje uit dus.

Afgelopen weekend hebben we een stuk gelopen van de Great Southern Rail Trail. Dit is een route tussen Toora en Leongatha. Het was dus ook weer een fietsroute, maar wij hadden besloten er een wandeling van te maken een onderweg te kamperen. We vertrokken dus zaterdagochtend met de bus naar Toora. Dat was dus een dorpje met 1 straat, waar we heel enthousiast werden ontvangen door een van de bewoonsters. Ze was vooral vol lof over Nederlandse vrouwen, wat ik dan wel kon waarderen, dat we zo mooi, lang, slank en blond zijn. Verder had ze had vooral veel over de Caravan park up the hill. Elke keer als we probeerden te vragen waar we het begin van onze route konden vinden, kregen we als antwoord dat er een Caravan park up the hill was, waar we wel konden overnachten. Nou ja, op goed geluk dus maar zelf op zoek naar de route, die we gelukkig al snel vonden. Het was een relaxt pad om op te lopen, dus niet zo uitdagend als de eerdere hikes, maar dat was eigenlijk ook wel fijn. De omgeving vond ik weer erg mooi, heerlijk door de heuvelachtige velden lopen en dat afgewisseld met stukken door het bos. Wat ook erg leuk was, was dat er erg veel vogeltjes waren en we dus de hele tijd muziek hadden. Er waren ook weinig andere mensen, dus dat gaf wel echt het gevoel van rust. Onderweg kwamen we ook langs een paar dorpjes, dus ik had wel verwacht dat het daar wat drukker zou zijn, maar elk dorpje bestond uit 3 boerderijen en een speeltuin, dus dat werkte wel mee aan het gevoel van rust. Het weer was ook echt super van het weekend, beide dagen een stralend zonnetje en ik denk dat het 25-30 graden was, het was in elk geval erg warm met lopen, zeker met de grote tas op. Nadat we zaterdag dus een heel stuk gelopen hadden, besloten we rond half 7 een mooi plekje te zoeken om te kamperen. Redelijk snel vonden we een mooi afgeschermd hoekje, waar we de tent opzetten. Weer lekker noodles gegeten en een beetje gekaart. Later in de avond was er weer een erg mooie sterrenhemel en daar hebben we dus nog goed van genoten! Verder heb ik dit keer geïnvesteerd in een self-opblaasbaar maatje, wat toch wel erg lekker zacht was in vergelijking met het yogamatje en de grond! Zondagochtend hadden we bedacht om weer een poging tot het zien van de zonsopgang te doen. Dit maal hadden we de wekker op een betere tijd gezet, maar helaas was het een beetje bewolkt en konden we niet echt een zonsopgang zien. Dus toen toch nog maar een uurtje doorgeslapen. Toen ik wakker werd en naar buiten keek, was ik erg blij om weer een stralende blauwe lucht te zien, zeker na mijn droom dat er een tornado voorbij de tent raasde. Eenmaal opgestaan, een ontbijtje gedaan, de tent ingepakt en weer op pad. Weer erg genieten van de omgeving en het Australische landschap! Helaas begon ik wel een beetje blaren te krijgen en werd het lopen wel iets minder fijn. Wat ook een beetje gek was, was dat na een hele tijd lopen, de route opeens een stuk afgesloten was. Stond er dus een bord: enter the high way. Komen we bij de highway staat er een bord: entrance is not recommended, because of high speed vehicles. Tja, dat zal dus wel Australische logica zijn ofzo. Maar ja, we moesten helaas dus wel een stuk langs de weg lopen, wat wel jammer was en ook wel best eng met een smalle berm en snelle auto’s. Snel lopen dus! Daarna kwamen we aan in Koonwarra. Vanaf hier was het nog een klein stuk naar Leongatha, maar we hadden gezien de tijd besloten om hier te stoppen. We wilden natuurlijk niet de laatste bus terug om 6 uur missen! En het was ook wel lekker om nog even een uurtje lekker in het zonnetje te liggen, na een toch best wel lange wandeling. Maar dat was dus ook weer een goed avontuur!

Tijdens de fiets en de wandeltocht heb ik wel weer wat foto’s gemaakt, hoewel het er niet al te veel zijn, maar die zijn hier te vinden: https://plus.google.com/photos/107048293215836037778/albums/5996903957923132625 en https://plus.google.com/photos/107048293215836037778/albums/5996907037692227217#photos/107048293215836037778/albums/5996907037692227217

  • 31 Maart 2014 - 13:33

    Jelle:

    De vrouw in Toora was ook heel positief over mij hoor :p

  • 07 April 2014 - 08:39

    Fieke Janssen:

    Dag Jessica,
    Leuk om je avonturen te lezen. Ook leuk om te lezen dat je de Australische natuur zo mooi vindt.
    Is trouwens ook wel te zien aan de mooie foto`s die je stuurt.
    Als ik het goed begrijp wordt je in je werk op het lab. wat meer uitgedaagd.
    En natuurlijk worden de beste gevraagd anderen in te werken, toch!
    Van Freek horen we dat binnenkort je ouders naar jou toekomen.
    Wij wensen jullie allen een heel mooie tijd samen. Lieve Groeten en hou je taai meid.
    Sjaak en Fieke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1756
Totaal aantal bezoekers 11975

Voorgaande reizen:

29 December 2013 - 31 December 2014

Op naar Australie

Landen bezocht: