Week numero 2! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jessica Hummel - WaarBenJij.nu Week numero 2! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jessica Hummel - WaarBenJij.nu

Week numero 2!

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

12 Januari 2014 | Australië, Melbourne

Dit was alweer mijn tweede week in Australie en die is weer voorbij gevlogen. Begin van de stage en weer een hoop belevenissen en indrukken, dus hier volgt een kort verslag!

Dinsdag was mijn eerste dag van mijn stage bij prof. Rizzacasa. Voordat ik naar stage ging, ging ik echter nog even snel een kamertje kijken. Dit was helaas geen succes een klein gedeeld kamertje bij een chinees vrouwtje in huis, die me met haar verhalen zo erg ophield dat ik bijna te laat kwam op mijn stage. Gelukkig kwam ik toch precies op tijd aan, want ik wilde wel een beetje een goede indruk maken de eerste dag, hoewel het ze daar volgens mij niet zo veel uitmaakt of je op tijd bent of niet. Na een kennismaking met de professor, wat uitleg over mijn project, kennismaking met anderen, kon ik de slag met de literatuur en het inlezen op het onderzoek. De eerste indrukken van de groep zijn wel goed. Het is wel een kleine onderzoeksgroep, heel anders dan ik gewend ben in Leiden. Momenteel zijn er 5 PhD’s, waarvan er echter 4 nu aan het afronden zijn, dus er is maar 1 die nog echt op het lab staat. Daarnaast is er nu 1 student bezig en eind februari komen er nog 2 studenten. En dan ik en that’s it. Wel lekker rustig in ieder geval! Het project dat ik ga doen ziet er erg leuk en vooral ook wel uitdagend uit en ik denk dat ik er veel van kan leren, dus ik heb er zin in! Na een relax dagje, in de avond maar weer op kamerjacht en lekker chillen in het hostel!

Woensdag ging ik overdag weer lekker naar stage. Het was wel een bijzondere dag, waarbij ik gewoon een privé-rondleiding over de hele campus kreeg van de professor! Na de redelijk mooie, heel oude (1850, waar ze heel trots op zijn) campus gezien te hebben, kwamen we in een soort uitgaansstraatje met restaurants, cafe etc, waar de prof lunch ging halen, helaas had ik al gegeten anders had ik een free lunch gehad. Maar daarna gingen we nog naar een ander plekje voor een koffie met een superlekkere chocoladefudgecake iets. En ja, met zo een begin, moet het toch echt wel een leuke stage worden. Maar wel een leuke ervaring dus, om zo door de prof te worden rondgeleid! Na de stagedag, eerst even mijn spullen terug gebracht naar het hostel, om vervolgens lekker een plekje aan de rivier te zoeken en nog even een uurtje in het zonnetje te genieten. Daarna ben ik nog naar de Queen Victoria night-market geweest. Dat was echt superleuk. De Queen Victoria market is dus een hele grote markt hier en op woensdagavond hebben ze dus een avondmarkt, waarbij er vooral ook heel veel etenskraampjes met allerlei eten zijn en ook allerlei optredens. Ik kwam zelfs een kraampje met Dutch pancakes and poffertjes en eentje met Polish dumplings tegen! Dus mocht ik thuis nog is missen, dan kan ik daar terecht. Verder waren er dus ook een aantal podia waar bandjes optraden en er was ook een soort acrobatiek act van een paaldansende man, was best indrukwekkend;) Dus dat was wel een leuke, gezellige belevenis, denk dat ik zeker vaker op woensdagavond daar te vinden ben!

Donderdag was natuurlijk weer een stagedag. Het lezen en literatuuronderzoek begint wel een beetje saai te worden, maar ik moet eerst nog een safetytest doen voor ik het echt het lab op mag. En aangezien iedereen hier nog een beetje met vakantie is, kan dat pas volgende week maandag. Maar goed de dagen zijn ook wel weer relaxt, uurtje of 10 beginnen, ronr 4/5 uur naar huis, beetje lezen, tussendoor nog beetje kamers kijken of een praatje maken. Deze week waren er vooral 2 van de andere PhD’s, twee jongens die aan het afronden zijn en het niet al te serieus meer nemen volgens mij. Steeds filmpjes kijken en gamen tussendoor of lekker kletsen, kan allemaal. Eind van de week kwamen ook nog twee andere PhD’s, die wel iets serieuzer leken, gelukkig! Maar het is ook wel fijn om zo relaxt te beginnen. En dat gaf me ook de kans om iets eerder weg te gaan en nog twee kamers te gaan bezichtigen. De eerste kamer was mooi, maar helaas ongemeubileerd en de huurder wilde mijn naam voor 12 maanden op het contract, beetje jammer. De tweede kamer was wel oke, maar het huis zag er nogal ongezellig uit en ik vond het toch niet echt iets. Jammer maar helaas. Dus weer terug naar het hostel, even eten en in de avond werd er een pubcrawl georganiseerd door het hostel. Dit leek me wel een goede gelegenheid om een beetje het uitgaansleven in Melbourne te leren kennen. Helaas ben ik alle leuke pubs waar we waren alweer vergeten, maar het was toch wel een erg gezellige avond, waarbij we op het eind van de avond zelfs mijn kamergenoot (een man van eind 50, die zich de laatste keer dat ie in een pub was niet meer kon herinneren) de dansvloer op kregen! Uiteindelijk terug in het hostel nog even een kop thee en een aparte belevenis. Er was dus ook een Iers meisje mee met de pubcrawl, die op een gegeven moment wel heel dronken was. Terwijl we daar met onze thee zaten, kwam ze binnen (wij verbaast dat ze het überhaupt had gevonden) en ging naar de wc. Komt op een gegeven moment iemand naar ons toe: your friend lies down in the toilet. Dus ik en iemand anders gaan kijken, licht ze daar op de grond, wc deur op slot, niet in staat om op te staan. Ik met een mes de deur opengemaakt, andere meisje water gehaald. Ging weer wat beter, ze zat overeidn, wij proberen haar over te halen en naar bed te gaan, zegt ze: don’t want to be rude, but why are you watching me? Nou graag gedaan hoor, dat we je van de vloer hebben geveegd…

Zo, vrijdag alweer de laatste dag van de stageweek. Was toch wel een beetje moe vandaag na die kroegentocht, maar gelukkig was het wel weer een relaxed dagje! Daarna nog een poging gedaan om bij een kamer te kijken, maar ik kon het adres niet vinden en had toch al niet zo veel hoop voor deze kamer, dus toen maar weer terug. Helaas hadden ze in het hostel geen plek meer voor mij, dus moest ik naar een ander hostel, wat ik op zich niet zo erg vond, want deze is ook iets goedkoper en ook wel iets meer gezelliger (vooral minder aziaten). Dus daar inchecken, vervolgens nog even lekker in de zon gelegen voor de bieb. Dit was wel erg genieten vooral omdat er ook een zanger was, dus ik had gewoon live-muziek op de achtergrond. Dat is echt superleuk in Melbourne, het is echt een artiestenstad. Overal zijn mensen aan het zingen, bespelen een instrument, dansen of hebben een gekke act. Dat maakt het wel echt heel gezellige sfeer op straat!

Zaterdag, lekker rustig opstaan en daarna weer een tijdelijke kamer kijken, helaas waren er meer mensen en was ik het niet geworden. Daarna met drie van mijn nieuwe kamergenoten naar de Queen Victoria market, waar we redelijk hebben rondgestruind en aan het eind van de markt nog even voor heel goedkoop heel veel groente en fruit hebben gehaald! Daarna ging ik nog even naar de bieb om nog even wat kamers te zoeken. Toch wel een beetje balen dat het niet zo wil lukken. Er zijn hier dus heel veel shared rooms per direct beschikbaar, maar na maandag heb ik besloten dat dus niet te willen. De single rooms zijn helaas meestal of verder uit het centrum of niet gemeubileerd of pas vanaf eind januari beschikbaar. Daarbij komt dat ik ook wel op zoek ben naar een beetje gezellig uitziend huis met leuke huisgenoten, wat dus nog wel lastig is. Ik heb wel heel veel e-mails gestuurd op advertenties, alleen volgens mij zijn australiers ook niet zo heel erg van het snel beantwoorden, dus dat is ook wel balen. Maar ik blijf maar gewoon zoeken en mailen en uiteindelijk zal ik toch wel iets moeten vinden! Daarna weer lekker voor de bieb in de zon gelegen. Denk dat dit toch wel een van mijn favoriete plekken gaat worden, want ook nu was er weer live-muziek op de achtergrond, superchill! In de avond lekker chillen in het hostel.

Zondag, ook lekker rustig opstaan en naar de bieb om even te skypen en van de goede wifi gebruik te maken. In de middag heb ik de free walking tour door Melbourne gedaan. Dit was erg geslaagd. We kregen een goede rondleiding door Melbourne. Op de meeste plekken was ik zelf ook al wel geweest, maar het was wel heel leuk om nu ook te horen wat dat gebouw nou eigenlijk is en er kwamen ook nog wat leuke verhalen voorbij! Wat ook erg leuk was, was dat we door allerlei straatjes werden meegenomen en de street-art van Melbourne te zien kregen, waar er zeer veel van is! Wat ook wel vet is, is dat er overal in de stad piano's staan, waar je gewoon op mag spelen. Na de tour nog even iets te lang in de zon gelegen en een beetje verbrande kuiten en een rood neusje, oeps. In de avond was ik wel een beetje moe eigenlijk, dus even lekker een relaxt avondje, beetje laptoppen en mijn blog bijschrijven!

Zo, dus dat was al weer week 2. Ben benieuwd wat er nog allemaal komen gaat. In ieder geval wordt het dinsdag 41 graden, dus dat wordt al een belevenis op zich. Verder hoop ik vooral dat het een beetje gaat lukken met mijn kamerjacht. En als het goed is kan ik maandag de safety test doen en mag ik dan het lab op, jeej :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 11983

Voorgaande reizen:

29 December 2013 - 31 December 2014

Op naar Australie

Landen bezocht: