Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Jessica Hummel - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Jessica Hummel - WaarBenJij.nu

Bali

Blijf op de hoogte en volg Jessica

03 Juli 2014 | Indonesië, Ubud

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik iets van me heb laten horen, dus het is weer tijd voor een blogje. Ik zit nu in mijn laatste week hier in Melbourne, wat toch wel een heel dubbel gevoel is: aan de ene kant heb ik ontzettend veel zin om straks lekker te gaan reizen, aan de andere kant heb ik het hier zo naar mijn zin gehad en ga ik het leven hier ook wel heel erg missen. Deze laatste weken zijn ook nog wel best druk, alles afronden op stage, de laatste keren frisbeeën en nog zo veel mogelijke leuke dingen doen met de mensen hier. Verder ben ik ook nog twee weken naar Bali geweest, wat een heel mooi avontuur was, dus daar wil ik wel wat meer over vertellen!

Op 8 juni ben ik samen met Izzy mijn kamergenootje naar Bali gevlogen
met het idee om daar Mariken op te zoeken. Mariken was die week daarna klaar met haar stage daar en ik heb dus eerst een week met Izzy rond gereisd en daarna een weekje met Mariken rondgehangen. Dat was wel een hele bijzondere ervaringen en ik heb veel mooie avonturen mee gemaakt tijdens deze twee weken.

De eerste week met Izzy was een beetje een combinatie van cultuur zien en lekker relaxen. Vooral de eerste dagen moesten we nog erg aan het warme weer wennen en hebben we veel tijd in het zwembad doorgebracht. Na onze aankomst in de vroege ochtend van maandag 9 juni, hebben we een rustig dagje gedaan, eerst Sanur beach bezocht en daarna naar Kuta gegaan om daar gelijk het zwembad in te duiken en daarna op verkenningstocht in Kuta te gaan. Kuta was vooral heel erg toeristisch en we waren blij dat het geen hoogseizoen was! De dag erna hebben we nog een rustig ochtendje gedaan. In de middag zijn we naar de Uluwatu tempel geweest. Dit was een erg indrukwekkende tempel gebouwd boven op een steile klif. Dat gaf wel hele bijzondere uitzichten. In de avond was er daar een traditioneel Balinese Kecak firedance, waar de muziek gemaakt wordt door 50 mannen die constant ‘kecak, kecak, kecak’ zingen. Het was wel heel bijzonder om te zien en vooral dat het bij zonsondergang op de klif was, maakte dat er een hele bijzondere sfeer hing!

De dag erna hadden we een volle dag. Noman, een taxichauffeur uit ons hotel, heeft ons de hele dag rondgereden langs allerlei culturele bezienswaardigheden. We begonnen met een traditionele Barong dans, dat het verhaal vertelde tussen de Rwanda -slechte geest- en de Barong -goede geest-. Vervolgens hebben we een tempel en een zilversmid, houtbewerker en schilder bezocht. Wat een prachtige kunst wordt daar gemaakt zeg, er zit zoveel detail in, dat vond ik erg indrukwekkend om te zien. Daarna even uitpuffen met een lunch met uitzicht over de rijstvelden om daarna door te stomen naar een koffie en thee plantage en nog meer rijstvelden te bezoeken. Aan het eind van de dag werden we afgezet in Ubud, waar we in de avond met Mariken hebben gemeet. Dat was ook ons eerste avontuurtje achter op de motor, wat wel bij de echte Bali-experience hoort! Dat was dus echt een superdag, veel indrukken en superleuk om Mariken te zien:)

De dag erna was het weer een iets rustiger dagje. In de ochtend zijn we de markt op geweest, waar alles ‘cheap, cheap’ was en we overal ‘special price for you’ kregen. In de middag hebben we lekker in het zwembad afgekoeld en nog een beetje door Ubud geslenterd en in de avond weer heerlijk uit eten geweest. Vrijdagochtend zijn we naar de Monkey forest in Ubud geweest. Dat was best leuk om te zien, hoewel de apen wel een beetje eng waren. Ze gingen zelfs in je tassen graaien en eentje had Izzy zonnebrand gestolen. Pfff, doe mij maar kangoeroes! Daarna lekker rustig aan gedaan, want om 3 uur s nachts moest er Nederland-Spanje worden gekeken. En dat moest natuurlijk wel in stijl met oranje sarongs! In de ochtend dus maar een beetje uitgeslapen en daarna zijn we richting Candidasa gegaan, een kustplaatsje. Er was niet heel veel te beleven, maar we hadden wel een prachtig zwembad met oceanview en we waren ook wel toe aan een vroege nacht.

Zondag zijn we met een privé-boot de zee op gegaan om te gaan snorkelen. We hebben heel veel mooie vissen en koralen gezien en nog een schildpad! Daarna zijn we naar een prachtig strand gebracht, waar we lekker van de zon konden genieten. Maandag was het helaas al de laatste dag van Izzy. We hadden weer een taxichauffeur voor de dag en hebben weer veel gezien gekregen: tenganan, een traditioneel Balinees dorp, het waterpaleis, twee tempels, koffie plantage en het Batur meer. Dat was dus weer een heel indrukwekkende dag, die eindigde in Ubud.

Dinsdagochtend vloog Izzy terug naar Melbourne en kon mijn avontuur met Mariken beginnen. We hebben een supergave tour gemaakt op de motor. Onderweg hebben we nog een tempel bezocht, die erg mooi was en verder hebben vooral door heel veel mooi landschap gereden. Het was echt heel gaaf om Bali vanaf achterop de motor te zien, een hele bijzondere ervaring! Woensdag was een relaxt dagje, lekker in Ubud rondhangen en lekker van de zon genieten bij het zwembad. In de avond was het tijd voor Nederland-Australie. Helaas kreeg Mariken voedselvergiftiging en heeft ze twee dagen op bed moeten liggen. Dat was wel heel jammer, maar gelukkig waren er genoeg andere mensen om mee rond te hangen. Donderdag en vrijdag heb ik dus met haar vrienden rondgehangen en we hadden ook nog een bijzondere ontmoeting met een rijke New Yorker, die ons niet alleen een paar avonden mee uit nam, maar vrijdag ook mee nam parasailen, gevolgd door cocktails en diner op een strand en dat alles op zijn kosten. Dat was dus ook wel een heel aparte, maar superleuke ervaring. Zaterdag voelde Mariken zich gelukkig alweer wat beter en hebben we nog een lekker dagje in Ubud gehad, inclusief een relaxte massage.

Zo dat is alweer een lang verhaal geworden. Ik zou graag nog meer willen typen over wat ik ook allemaal in Melbourne heb meegemaakt, maar dan wordt het wel heel veel en deze reis was toch wel het hoogtepunt de laatste tijd. Komende dagen ga ik nog even alles hier in Melbourne afronden en zaterdag vlieg ik naar Nieuw-Zeeland om daar vier weken met Freek rond te gaan reizen!!! Dus er komt wel weer een volgende blog met heel veel nieuwe avonturen!

Voor foto's: https://plus.google.com/u/0/photos/107048293215836037778/albums/6031717306439390545#photos/107048293215836037778/albums/6031717306439390545

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 11989

Voorgaande reizen:

29 December 2013 - 31 December 2014

Op naar Australie

Landen bezocht: