Kamperen in Wilsons Prom! - Reisverslag uit Wilsons Promontory, Australië van Jessica Hummel - WaarBenJij.nu Kamperen in Wilsons Prom! - Reisverslag uit Wilsons Promontory, Australië van Jessica Hummel - WaarBenJij.nu

Kamperen in Wilsons Prom!

Blijf op de hoogte en volg Jessica

05 Maart 2014 | Australië, Wilsons Promontory

Zo, weer even een blogje over mijn avonturen. En afgelopen weekend was wel weer een groot acontuur: een weekendje kamperen in Wilsons Promontory. Wilsons Prom is een van de grote nationale parken rondom Melbourne en het is vooral bekend omdat het direct aan de kust ligt. Dus dat was een weekendje vol belevenissen!

Vrijdagmiddag vertrokken we met een groep mensen van de frisbee, met zijn achten in twee auto’s. Onze eerste halte was Cape Patterson, een plaatsje aan de kust, waar iemands ouders een vakantiehuis hadden en we dus een nachtje konden overnachten. Toen we allemaal daar aan waren gekomen was het eerst tijd voor een duik in de zee. De golven waren echt superhoog, misschien wel 1.5 meter, dus dat was erg vet. We hadden ook twee bodyboards bij ons, dus bodysurfen op die golven, dat was echt gaaf! In de avond hebben we lekker gechillt en wat spelletjes gedaan. Later in de nacht besloten we om nog even naar het strand te gaan voor een potje frisbee. Dus met twee light-up frisbees op naar het strand en wat ik toen zag, maakte me toch wel twijfelen of ik niet in Australie moet blijven: wat een prachtige sterrenhemel! Dus frisbeeën zat er voor mij niet echt in, ik kon mijn ogen niet van de hemel af houden. En ik heb gewoon vijf vallende sterren gezien, dus veel wensen gedaan, waarvan er ook twee al zijn uitgekomen: geen autopech en een geweldig weekend hebben!

Zaterdagochtend vertrokken we rond een uurtje of 11 naar Wilsons Prom, Het was vanaf hier nog maar anderhalf uur rijden, dus dat was wel fijn. Daar aangekomen gingen we een hike doen van ongeveer 3 uur naar onze kampeerplaats. Dit was weer een heel gave wandeling, erg mooi door het bos. Uiteindelijk kwamen we uit bij een baai, dat was ook weer erg mooi en had ik ook echt niet verwacht. De kampeerplaats lag in het bos rondom de baai, dus dat was een superlocatie. Even de tenten opgezet en daarna op verkenningstocht in de omgeving en toen zag ik daar opeens Walli. Walli is de eerste walibi die ik hier heb gezien, dus daarom is die wel zo speciaal dat ie een naam verdient (en nee, hij is niet dik!). Daarna nog even gefrisbeet op het strand. Dat is wel het mooie aan de frisbeegroep, bij de voorbereiding was eigenlijk het belangrijkste dat er een frisbee mee ging! In de avond was het gezellig chillen bij de tenten, instant noodles eten en later op de avond nog even het strand op. Helaas was het een beetje bewolkt en waren de sterren niet zo mooi als de dag ervoor, maar goed er komen vast nog wel meer mooie sterren in mijn tijd hier.

Na een toch iets oncomfortabele nacht (misschien volgende keer toch maar in een matje investeren), ontbijt en het inpakken van de tenten, was er weer tijd voor een potje frisbee. Helaas werd ons veld na een tijdje weggespoeld door de opkomende vloed en besloten we na nog even te hebben gezwommen, weer terug te hiken. Het was wel weer dezelfde weg terug, maar hij was nog steeds even mooi als de dag ervoor, dus dat was wel prima. Vervolgens toch wel een beetje moe maar voldaan weer terug naar Melbourne, onderweg nog gezellig samen gegeten en in de avond weer heerlijk op een zacht matrasje geslapen. Een geweldig kampeerweekendje dus!

Tijdens het weekend heb ik natuurlijk heeel veel foto's gemaakt en nadat ik hier 2/3 van heb weggedaan houd ik nog steeds veel fotos over. Iets te veel om hier te plaatsen, dus jullie kunnen ze bekijken via deze link: https://plus.google.com/photos/107048293215836037778/albums/5987196698159178785#photos/107048293215836037778/albums/5987196698159178785

  • 15 Maart 2014 - 13:26

    Fieke Janssen:

    Dag Jessica
    Wat een mooi verslag over jouw kampeeravontuur.En wat zijn de foto's schitterend mooi. De rode papagaai was zeker niet meer bij jullie weg te slaan met al die lekkere chipjes.Leuk dat je het naar je zin hebt. Hopelijk maak je nog heel veel avonturen mee.Freek verheugd zich erg op jullie vakantie in New Zeeland.Lieve groeten en hou je taai, Sjaak en Fieke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 11967

Voorgaande reizen:

29 December 2013 - 31 December 2014

Op naar Australie

Landen bezocht: