Update vanuit Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jessica Hummel - WaarBenJij.nu Update vanuit Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jessica Hummel - WaarBenJij.nu

Update vanuit Melbourne!

Blijf op de hoogte en volg Jessica

23 Februari 2014 | Australië, Melbourne

Hier is weer even een update van hoe het gaat met mijn leventje in Melbourne. En gelukkig: het gaat nog steeds goed! Ik heb de afgelopen weken weer veel mee gemaakt en leuke dingen gedaan. Dus hier volgt een verslagje van mijn belevenissen.

Laat ik maar beginnen met de stage. Dat is een beetje per dag verschillend, ik denk dat dat bij de scheikunde hoort: de ene dag heb je leuke resultaten en de andere dag zit alles tegen en gaat het niet zoals je wilt. Maar goed, over het algemeen ga ik er wel met plezier heen. Lekker een beetje proefjes doen en met Oscar is het altijd wel gezellig op het lab! Wat ik nog steeds wel lastig vind soms, is dat de prof niet altijd even duidelijk is. Daardoor weet ik soms niet zo goed wat hij nou precies wilt wat ik doe, maar goed, ik probeer nu maar een beetje mijn eigen gang te gaan en te doen wat ik denk dat goed is. Het is denk ik ook wel goed voor me om te leren om zelfstandig te werken en gewoon zelf de beslissingen te maken, dus dat is dan weer een mooie les. Af en toe heb ik wel een beetje gebrek aan motivatie, dan heb ik alleen maar zin om leuke dingen te doen. Dan kijk je naar buiten en zie je een stralend blauwe zon, dan wil ik toch het liefst naar het strand. Maar goed, werk hoort er nou eenmaal bij en gelukkig zijn er avonden en weekenden om heel veel leuke dingen te doen. En het zal ook wel schelen als het straks herfst en winter wordt. Ik vrees een beetje dat de herfst er al aan begint te komen. Afgelopen week was het al wat frisser en winderiger en er waren ook een paar dagen regenachtig en grijs. Maar vandaag was het dan wel weer mooi weer en heb ik heerlijk de hele middag op strand gelegen. Dus ik hoop op nog een paar zulke dagen!

Verder ga ik nu elke week frisbeeën. Dat vind ik wel erg leuk om te doen. Elke zaterdagochtend wordt er gespeeld in een park net buiten het centrum. Meestal beginnen we met wat werp oefeningen en daarna 3 wedstrijden. Dat is echt superleuk en ik begin ook wel steeds beter te worden! Na de wedstrijd gaan we dan met de hele groep naar de pub om de hoek, voor food and beer, tja dat is toch ook wel een goede motivatie om voor te spelen! Daarnaast wordt er ook op dinsdagavond op het strand gespeeld als er goed weer is. Op dinsdag is de groep wel iets kleiner, meestal rond de tien, maar dat is wel precies genoeg voor twee teams en 2/3 wedstrijdjes worden er meestal wel gespeeld. Wat ik vooral erg leuk vind is dat de groep erg open is en als nieuweling wordt je gelijk in de groep opgenomen. Het maakt ook niet uit hoe goed je bent, iedereen heeft de mentaliteit van: je moet het leren door te doen, dus je krijgt altijd wel een frisbee toegeworpen. Verder doen ze ook gezellige dingen naast het frisbeeën: een cocktailavondje of een avondje de stad in is natuurlijk net zo leuk als frisbeeën! Dus ik voel me wel goed thuis in deze groep en ben wel echt vrienden aan het maken hier!

Ook doe ik wel veel rondhangen met Oscar. Maandagavonden eindigen we vaak in het European beercafe voor een goed begin van de week. Daar leer ik ook weer veel van zijn vrienden kennen, wat altijd heel gezellig is. Ook doen we nog af en toe tafeltennissen, hoewel ik helaas moet toegeven dat hij steeds beter wordt en ik de laatste keer veslagen ben… Maar goed, moet ik mezelf dus ook gaan verbeteren. Vorig weekend zijn we ook nog goed uitgeweest, wat ook erg leuk was en ik heb hem gewoon zelfs aan het dansen gekregen, terwijl die zei dat ie dat nooit doet! Yes, mission accomplished!

Daarnaast had ik nog een paar andere leuke avonden de afgelopen weken. Zo ben ik een avondje naar een comedy show geweest. Dit was even goed lachen! Er waren iets van tien korte acts van verschillende comedians. Was vooral leuk, omdat iedereen zijn eigen stijl en eigen soort grapjes had. Daarnaast ben ik ook naar mijn eerste footie game geweest. In australie zijn er dus twee dingen heel belangrijk: cricket en australian football. Het cricket seizoen is nu bijna gelopen en het football seizoen gaat bijna beginnen. Melbourne heeft 9 clubs in de league (van de 18 clubs in totaal), dus het is hier erg belangrijk dat je het juiste team kiest. Ik ben er nog niet helemaal uit welk team ik moet supporten. Ik was nu met iemand van de frisbee, die de tigers support, maar ze hadden verloren en eigenlijk vond ik ze ook niet zo goed. Dus misschien dat ik toch maar een ander team moet kiezen. Ik vond het wel een erg leuk spel om te kijken. Het heel dynamisch en er zit veel beweging in, waardoor het zeker niet saai is. En ik moet zeggen dat de spelers er ook niet verkeerd uitzagen, dus dat maakte het ook wel leuker om naar te kijken (sorry Freek, maar kijken mag toch?)

De afgelopen weekenden waren ook allemaal wel lekker! Zaterdagen ga ik nu meestal eerst in de ochtend voor een uurtje fitness in de botanische tuin. Daarna lekker frisbeeën en nog even de pub in. Verder ga ik ook altijd nog naar de markt, even een uurtje rondstruinen. De avonden waren vaak uitgaan, feesten, dus dat is ook niet verkeerd. Dit weekend was er ook nog wel een leuk evenement: White Night. Van zaterdagavond 7 uur tot zondagochtend 7 uur waren er door de hele stad allemaal culturele dingen te doen. Er waren optredens, muziek, acteren, lichtshows, film, de musea waren open. Het was wel een erg bijzondere avond, maar vooral ook veel te druk. Geen idee waar al die mensen vandaan kwamen. Ik vond het wel jammer dat veel dingen ook binnen waren en dan was er dus een hele lange rij om er in te gaan, ik had verwacht dat er iets meer dingen op de straat zouden zijn. Wat wel weer supervet was, was dat ze een paar van de bijzondere gebouwen, heel special verlicht hadden. Ik heb een paar foto’s bijgevoegd van de lichtshow bij Flinders station. Was dus wel een erg leuke ervaring om mee te maken, hoewel ik op een gegeven moment toch de drukte wel zat was en maar lekker naar bed ben gegaan.

Zondagen doe ik meestal toch wel rustig aan, beetje bijkomen van de drukke week en wat huishoudelijke dingetjes, wassen en boodschappen etc. Twee weken geleden was er nog wel een heel leuk festival. Een week lang was er in St. Kilda (een van de suburbs bij het strand) een festival met allerlei muziek optredens, maar de laatste zondag was het leukst had ik horen zeggen, dus daar ben ik toen nog met een mensen heen geweest. Het was ook wel erg leuk, heerlijk in het zonnetje genieten van wat muziek! Dat is toch niet verkeerd. Vorige week ben ik zondagmiddag een leuke route gaan fietsen. Er is een fietsroute van ca. 30 km rondom het centrum van Melbourne. Het is echt een hele leuke route, je fietst het grootste deel langs de rivier en je hebt echt het gevoel dat je ver buiten de stad bent, terwijl je eigenlijk nog steeds redelijk dichtbij het centrum bent. Helaas raakte ik op ongeveer driekwart een beetje de weg kwijt en ben ik maar terug naar het centrum gegaan om nog even voor de bieb in het zonnetje te liggen! Ik heb ook een paar foto’s bijgevoegd van de tocht en aangezien een aantal mensen daarom vroegen eentje van mij met mijn fietsje en helmpje (niet te hard lachen hoor!). Vandaag ben ik dus nog naar het strand geweest! Het was een erg goede stranddag, een lekker zonnetje, maar ook een lichte bries, dus dat was wel aangenaam. Weer even helemaal opgeladen voor deze week!

Mijn appartementje bevalt ook erg goed! Mijn huisgenoten zijn allemaal aardig en met mijn kamergenootje kan ik het ook goed vinden. Af en toe doen we ook lekker samen een filmpje kijken, is ook altijd gezellig! Ik heb ook een paar foto’s bijgevoegd van het appartement en het uitzicht, om jullie allemaal even jaloers te maken! Ik ga binnenkort ook nog foto’s maken van wat andere dingen in mijn dagelijkse leven hier, maar van de week was de batterij van mijn camera leeg, toen ik dat wilde doen.
Dus dat waren mijn belevenissen van de afgelopen weken. Ik hoop dat er weer veel nieuwe komen!

  • 24 Februari 2014 - 20:24

    Hanka En Harmen:

    Om jaloers op te worden al die leuke dingen !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 11970

Voorgaande reizen:

29 December 2013 - 31 December 2014

Op naar Australie

Landen bezocht: