En dat was al de eerste maand! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jessica Hummel - WaarBenJij.nu En dat was al de eerste maand! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jessica Hummel - WaarBenJij.nu

En dat was al de eerste maand!

Blijf op de hoogte en volg Jessica

02 Februari 2014 | Australië, Melbourne

Zo het is alweer februari, wat betekent dat ik dus al een maand aan de andere kant van de wereld zit! En ik moet zeggen dat ik me al aardig goed thuis begin te voelen hier. Vooral de relaxte mentaliteit en het goede weer bevallen me goed en ik heb weer veel leuke dingen meegemaakt, die jullie hieronder kunnen lezen.

13-01-2014 tot en met 19-01-2014:
Deze week stond vooral nog in het teken van het zoeken van een kamer. Ik had weer veel kamers bezocht, maandagavond drie, dinsdag twee en woensdag nog drie. Dinsdagmiddag was ik echter een kamer tegen gekomen, die me toch wel aansprak, het was in ieder geval een stuk beter dan de rest wat ik had gezien. Ik wilde echter nog wel even de andere kamers afwachten voor ik mijn beslissing maakte, maar uiteindelijk had ik woensdagavond dan besloten om deze kamer maar gewoon te nemen. Het is wel een gedeelde kamer, maar de kamer is wel groot en mijn kamergenoot, een engels meisje zag er aardig uit en tot nu toe klikt het prima. Ook de andere huisgenoten leken me gezellig en sociaal en verder was het appartement erg mooi en goed in het centrum, dus dat vind ik ideaal. En ik kon er die aankomende zondag heen verhuizen, dus dat was helemaal mooi meegenomen! En ik was toch wel heel blij om eindelijk iets te hebben, want elke avond kamerjacht vond ik toch wel een beetje zonde van mijn tijd hier.
Op stage duurde het helaas allemaal iets langer dan ik had gehoopt. Op maandagochtend kreeg ik een safety introduction en moest ik een vragenformulier beantwoorden. Ik had gehoopt dat ik hierna dan eindelijk het lab op mocht, maar helaas… Ik moest eerst nog officieel als medewerker ingeschreven staan om een extra verzekering te hebben en dat kon nog wel twee dagen duren. Dus maandag nog maar literatuuronderzoek, maar dinsdag zag ik dat toch helemaal niet zo zit. En aangezien het 40 graden was, besloot ik om half twaalf lekker van de zon te gaan genieten onder het motto: kamers bezoeken. Nou had ik ook echt kamers om te bezoeken die middag, maar tussendoor ook wel lekker in de zon gelegen, nou ja, ik ben al snel naar de schaduw verplaats, want 40 graden is toch wel erg warm. Het was deze week vier dagen achter elkaar 40 graden, wat hier in Melbourne erg uitzonderlijk is, dus dat was wel leuk om mee te maken, maar vooral ook wel erg heet na een paar dagen. Dus toen vrijdagavond het koufront kwam en het in 4 uur tijd van veertig naar twintig graden afkoelde, was dat niet eens zo heel verkeerd. Toch wel vreemd dat het weer zo snel kan veranderen! Maar goed, woensdag was ik dan eindelijk officieel ingeschreven en mocht ik het lab op. Ik ga hier dus verder met het onderzoek van 1 van de PhDs en deze week hebben we dus samen een reactie gedaan, wat wel fijn was, zodat ik het lab een beetje kon leren kennen! Het was dus een rustig begin op het lab!
Op zaterdagochtend eerste lekker rustig aangedaan en daarna lekker naar de markt. Ik vind de markt echt geweldig hier, dus denk dat ik daar wel een wekelijks ding van ga maken. En vooral ook erg voordelig, want het groente en fruit, maar ook vlees is veel goedkoper dan in de supermarkt en lekker vers! In de middag ben ik met Oscar, medestudent van het lab, gaan tafeltennissen. Dit was ook erg leuk, lang geleden dat ik dat heb gedaan, maar ik heb wel gewonnen!! Daarna lekker gekookt en gechillt in het hostel.
Zondag was dus mijn verhuisdag! Helaas kon ik alles niet meer in mijn backpack krijgen, dus dat betekende dat ik twee keer moest lopen, maar gelukkig was het dichtbij. Toch wel lastig die liter zonnebrand, anderhalve liter douchegel en anderhalve liter bodylotion! Maar goed, in het appartement aangekomen kreeg ik nog even een verassing van een vijfde onverwachte huisgenoot. Ik dacht dat ik drie engelse huisgenoten had, maar er was dus nog een kamertje dat ik niet had gezien, waar een nieuw-zeelander in woont. Nou ja, gezellig! Ik was wel erg blij dat ik eindelijk mijn tas kon uitpakken. En dan vind je ook nog eens dingen. Ik had bijvoorbeeld al twee weken een schaar nodig en toen bleek dus dat ik er gewoon eentje had meegenomen. En had ik zaterdag op de markt een portemonnee gekocht, omdat ik dacht dat ik die niet bij me had, kwam ik opeens ook mijn portemonnee tegen, ach ja. Daarna ben ik ook maar gelijk even goed boodschappen gedaan, beetje voorraadje inslaan! Toen ik terugkwam waren mijn huisgenoten ook thuisgekomen en hebben we nog gezellig een filmpje gekeken en een beetje op de bank gehangen, dus dat was ook een gezellig avondje!

20-01-2014 tot en met 26-01-2014:
Deze week begon ik eindelijk een beetje op gang te komen op stage. Nog de laatste dingen regelen, zoals een e-mail adres van de uni hier (wat me nog veel telefoontjes kostte), want die had ik weer nodig om mijn pas te kunnen activeren en toegang tot het gebouw te kunnen krijgen en om toegang te krijgen tot de NMR machine (analyse methode). Verder kon ik lekker zelf aan de slag met de proefjes deze week. Het begin van de week ging het toch nog wel langzaam, omdat ik alles nog wel moest zoeken, maar ik merkte dat het aan het eind van de week steeds sneller ging en dat ik echt wat meer gedaan kreeg op een dag, dat was toch wel fijn!
Naast de stage heb ik ook nog veel leuke dingen gedaan. Zo ging ik maandagavond met Oscar naar het Europees biercafe. Toch wel een beetje vreemd om in Australie Europees bier te drinken, maar goed, was wel een heel gezellige avond, waarbij ik ook veel van zijn vrienden heb ontmoet, dus dat was erg leuk. Dinsdagavond heb ik met een beetje geluk een fietsje kunnen regelen. Ik vond het wel een beetje eng in het begin om links te fietsen, maar je went er ook wel weer snel aan. Het is ook wel een beetje eng om hier in het drukke verkeer te fietsen, maar ook daar wen je wel aan. En ik moet zeggen dat ik er erg van geniet om hier te fietsen, het goede weer maakt het toch wel een stuk leuker en het is een goede manier om de stad te zien! Dus ik ben erg tevreden met mijn fietsje. Woensdagavond ben ik naar een soort quiz-night gegaan. Ik heb een leuke site gevonden, meetup.com, waar je dus allerlei groepen hebt met verschillende interesses die dan activiteiten organiseren en het idee daarachter is dus dat je zo makkelijk nieuwe mensen leert kennen met dezelfde activiteiten. Dus ik ben van een aantal groepen lid geworden en wil dus naar wat verschillende activiteiten gaan, om zo een beetje leuke dingen te doen en nieuwe mensen leren kennen. Woensdag was dus de eerste keer dat ik naar zoiets ging. Het was dus georganiseerd door een groep voor meiden in hun 20er jaren, dus het leek me wel gezellig. Maar de groep was toch niet helemaal mijn ding, hoewel het alsnog wel een gezellige avond was. Maar goed, gewoon nog maar een paar keer zoiets proberen! Donderdagavond had ik een lekker rustig avondje, beetje op de bank hangen en ook nog even het zwembad hier uitgecheckt. Het gebouw waar ik dus in woon heeft een eigen fitness en zwembad, sauna en jacuzzi. Toen ik daar kwam viel het zwembad echter wel een beetje tegen, het was heel klein, maar iets van 10 meter dus echt zwemmen zat er niet in. Dus dan maar lekker in de jacuzzi en sauna, wat ook niet verkeerd was. Vrijdagavond was ik nog even met Oscar wat gaan drinken na het werk en verder ook een lekker rustig avondje.
En toen lekker weekend!! Ik had zaterdagochtend het goede voornemen om naar een fitness meetup in de botanische tuin te gaan. Dus ik vroeg opgestaan en daarheen, kon ik daar de groep niet vinden. Helaas pindakaas, dan maar een ochtendwandeling door de tuinen, wat ook niet verkeerd was. Daarna weer even lekker naar markt en in de middag nog getafeltennist met Oscar en in de avond nog even de stad in voor een drankje op een rooftop bar! Zondag was het Australia day, dat was wel superleuk om hier mee te maken. Ik was bij Oscar uitgenodigd voor een barbecue feestje, mijn eerste echte Australische barbecue. Het was een erg gezellige middag en avond, weer veel leuke mensen leren kennen, mijn eerste stuk kangoeroe gegeten, nog gezwommen en gesaunaat (wauw, wat woont hij in een groot huis met tuin en zwembad) en dus echt een hele leuke dag gehad!

27-01-2014 tot en met 02-02-2014:
Aangezien Australia day dit jaar op zondag viel en het niet eerlijk is als de mensen geen extra dag vrij hebben op een nationale feestdag, hadden we dus maandag lekker een dag vrij! En dat was niet verkeerd, zeker omdat het heerlijk weer was. In de ochtend lekker rustig aan opgestaan en nog even een beetje gewinkeld en in de zon gelegen. In de middag ben ik naar een frisbee meetup gegaan. Dat was echt heel erg leuk. De groep speelt dus elke week op zaterdag en nu in de zomer ook op dinsdagavond op het straand, maar nu voor een keertje op maandag. Het was wel echt heel op het strand, het zand was gewoon te heet om op te lopen, waardoor we allemaal op onze sokken liepen. Eerst was het gewoon een beetje heen en weer frisbeeën en daarna deden we ook nog een paar korte wedstrijden, met veel waterpauzes! Ik had eigenlijk niet verwacht dat ik het zo leuk zou vinden, maar het is echt een leuke sport en de mensen waren ook heel open en het was ook niet erg dat ik het nog niet zo goed kon. Hoewel ik nog wel een paar mooie punten heb gemaakt! In de avond zijn we nog met Oscar en een paar vrienden die er ook op Australia day waren naar Abotsforth convent geweest. Dat is een soort park met een kerk en wat ‘oude’ gebouwen. Er is ook een restaurant, dat wel een heel leuk concept heeft: het is dus een lopend buffer en je kan opscheppen wat je wilt en dan betaal je wat jij vind dat het waard is en hoeveel geld je hebt. Is een beetje van vroeger toen er veel kunstenaren waren met een onzeker inkomen, als ze iets verkochten hadden ze in een keer veel geld, maar daarna konden ze ook heel lang niks verkopen en niet zoveel te besteden hebben. Wel een leuk idee dus. Daarna nog lekker lang daar in het park gezeten, want het was nog heerlijk weer!
Dinsdag moest ik dan toch weer aan de bak. Ik merk dat het werken wel steeds sneller gaat en dat ik echt een beetje alles begin door te krijgen hierzo! Hoewel ik donderdag toch wel een beetje een baaldag had, toen ik een proefje wilde doen en de beginstof er niet was en het 6 maanden zou duren om die hier te krijgen. Dus ik vervolgens andere routes bedacht, maar ik kreeg daarbij niet echt de duidelijke hulp die ik wilde van de prof. Maar goed, misschien is dat ook wel goed en moet ik gewoon mijn eigen beslissingen maar gaan leren nemen!
Verder was ik dinsdagavond nog naar een meetup voor nieuwe meiden in Melbourne, waarbij we gezellig in een park gingen wandelen. Oke, klinkt een beetje suf, maar was wel erg gezellig. Daarbij moet ik ook zeggen dat het ook niet een park was zoals in Nederland. Dat vind ik wel bijzonder hier, midden in de stad heb je heel grote stukken groen! Dat maakt het wel een erg mooie stad. Woensdagavond had ik een lekker relaxt avondje op de bank een filmpje kijken met mijn kamergenoot. Ik moet zeggen dat we het steeds beter met elkaar kunnen vinden, dus ik ben wel erg blij dat ik het zo goed heb getroffen en ik denk dat we ook wel goede vrienden kunnen worden in mijn tijd hier! Donderdagavond ben ik weer met Oscar gaan tafeltennissen. Het is wel leuk, hij heeft een vriendin in Duitsland die over drie weken langskomt en dan wil hij haar kunnen verslaan, dus hij wil nu flink spelen om beter te worden. Maar hij wordt ook wel steeds beter en ik ook wel denk ik, dus dat is wel leuk om te zien! Vrijdagavond ben ik ook nog bij Oscar gaan chillen, lekker in het zwembad en de sauna, toch wel ideaal om dat in je achtertuin te hebben!
Zaterdag had ik een druk dagje gepland. Eerst in de ochtend nog een poging om de fitness groep te vinden. Deze keer had ik wel de goede groep te pakken, maar echt fitness was het niet, meer een soort drill! Maar ik vond het wel heel erg leuk om echt het uiterste uit jezelf te halen, hoewel ik nu toch wel spierpijn heb. Daarna ben ik weer gaan frisbeeën, wat ook weer erg leuk was. De groep was vandaag veel groter, dus dat was wel leuk, konden we in verschillende teams spelen! Ook nog even naar de markt voor wat boodschappen, even lekker douchen thuis en daarna op naar een Pubcrawl. Dit was ook weer een meetup voor nieuwe mensen in Melbourne. Het was echt een onwijs leuke groep, dus ik denk dat ik wel vaker activiteiten mee ga doen. Doordat iedereen nieuw is, was iedereen heel erg open en het is ook zo leuk om met veel verschillende mensen te praten en iedereen heeft weer zijn eigen verhaal! Dus dat was erg gezellig!! Vandaag (zondag) was het dan tijd voor een heerlijk relaxt dagje. Het weer was prachtig vandaag, dus ik ben in de middag lekker naar het strand geweest, het dichtstbijzijnde strand is 15 min fietsen, ideaal! Lekker de hele middag op het strand gehangen en van de zon genoten!
Dus dat waren mijn belevenissen van de afgelopen weken! Doeeeeeeei!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 11969

Voorgaande reizen:

29 December 2013 - 31 December 2014

Op naar Australie

Landen bezocht: